16 december 2014

Tankar kring fluff och pepparkakor

Just nu går jag omkring i ett ändlöst fluff, känns det som, och vi pratar inte om nysnö eller något annat trevligt. Nej, hostan från helvetet har slagit till igen, tillsammans med äcklig snuva. Dessutom har jag huvudvärk eftersom hjärnan skakas omkring i skallen så fort jag hostar. Eller så beror den på att jag knappt sover, eftersom jag inte kan ligga ner utan att hosta (jag har tillbringat de senaste nätterna i en alltför kort soffa, uppallad av ett stort antal kuddar). Det känns som om jag ska vända ut och in på mig själv när jag hostar och hostar. Blä. Om jag var lite stressad innan över att inte hinna med allt jag vill och måste göra innan jul, så är det ännu värre nu, eftersom jag larvar omkring här hemma och inte orkar ta itu med något. Irriterande!

Å vad skönt det var att få klaga lite! Nu ska jag försöka vara lite mer positiv. Jag funderar på att göra något fint i mitt köksfönster. Det är så sött att hänga pepparkakor i fönstret, tycker jag. Nu lär jag inte hinna baka egna, men tur att det finns att köpa färdiga med hål i...

(Alla bilder är hämtade från Pinterest, min anslagstavla för juldekorationer som du hittar här.)








3 kommentarer:

re.do sa...

Himmel vad fiiint! Hoppas du kryar på dig snabbt.

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Hei :) Så hyggelig at du viser pepperkakebilde fra vårt kjøkken(nest siste bilde ).
Ingen jul uten pepperkaker :))Klem Vibeke

Kristin sa...

Vad kul att det var ditt kök bilden var ifrån, Vibeke. Den är så fin! Tack för att ni lämnade en kommentar!