12 april 2015

Grönska på gång

Hjälp så fort tiden går nu. Man skulle vilja ha tusen armar, tusen timmar om dygnet och ork till tusen! Igår höll jag på att flytta plantor i trädgården och idag väntar städning av förråden så vi kan lyfta fram utemöblerna. Äntligen har våren kommit på riktigt.

På våren skulle jag vilja ha blommande hav av vita, blå och blå blommor i trädgården. Jag planterar några lökar varje år. Jag måste erkänna att jag nog hade trott att det skulle gå fortare för dem att sprida sig, men som vanligt när det gäller trädgård, är jag för otålig... Krokus i olika färger, enkel och dubbel snödroppe, scilla i blått och vitt, vårstjärna, pärlhyacint i blått och vitt, blåsippa, vitsippa, vårlök och påskliljor är vad som har blommat eller blommar hos oss just nu.





Det var de önskade växterna. Sedan har jag en hel del oönskat på gång, kirskål och nässlor, till exempel. Förra året gjorde jag kirskålspaj för första gången och sedan dess kan jag åtminstone tycka att kirsen har något berättigande... Är du också sugen att prova på en ogräspaj, så titta till exempel här för recept!



Inga kommentarer: